تمامي چيز در رابطه آينه و شمعدان



خريد آيينه و شمعدان براي سفره عقد يك ترسيم سابق است . راز سفره عقد آينه و شمعدان مي گذارند و آنگاه همين آينه به منزل عروس انتقال مي يابد .
شايد اين ترسيم به وقتي گشوده مي گردد كه دختر و پسر پيشين از عروسي و تا پاي سفره عقد به هيچ عنوان همديگر را نمي ديدند . عقيده بزرگترها اين بود كه داماد بايستي براي نخستين بار , ورود عروس را از داخل آينه ببيند تا اول چهره‌اي كه داماد در آينه مي‌بيند صورت همسر آينده‌اش باشد .
گفته مي گردد شمعدان‌هايي نيز كه در دو طرف آينه قرار ميگيرند , علامت فرزنداني ميباشند كه در آتي در معاش عروس و داماد متولد مي گردند و قرار است در روز ها پيري از آن‌ها نگهداري نمايند . شمعدان را مي‌گويند علامت پايداري و فروغ و گرما در كانون خانواده نيز است . ترسيم و رسوم و تعبيروتفسير در رابطه آنان بسيار است البته خيلي ها با اعتنا به منزل هاي كوچك اين روز ها , از كنار اين ترسيم مي گذرند .

گونه هاي آيينه و شمعدان
البته در شرايطي كه قصد داريد حتما آيينه و شمعدان در رمز سفره تان باشد صد رد صد دنبال اطلاعاتي در اين زمينه ميگرديد . آيينه شمعدان هاي مختلفي موجود هست ; از نقره بگيريد تا چوب و سفال و برنج , سياه مداد و . . . كه تمامي محبوبيت خودشان را دارا‌هستند . اين آينه و شمعدان ها معمولا ساخت آلمان , اسلووني و ارزيابي مي باشند . آينه و شمعدان هاي سفالي نيز جديدا مد گرديده اند و مورد پسند عروس خانم هاي امروزي قرار گرفته اند . آينه و شمعدان نقره نيز هوا داران متعددي دارااست زيرا نيز زيباست و نيز نوعي سپرده گذاري . آينه و شمعدان هاي اهل ايران نيز در بازار كم نيست و شما به راحتي ميتوانيد دسته مورد‌علاقه خويش را با طرح هاي برنز , شمش , مفتول , لوله اي , كريستال , ورقي و . . . پيدا فرماييد .

آينه و شمعدان هاي چوبي
آينه و شمعدان هاي طرح چوب معمولا در رنگ فندقي مو جود ميباشند و در شرايطي كه با چينش خانه تان مدل باشند مضاعف قشنگ و بي آلايش خواهند بود .

آينه و شمعدان هاي شيشه اي
آينه و شمعدان هاي كريستالي عموما ماندگاري خوب اي ندارند و قابليت و امكان باخت و لب مالامال شدن آنان دوچندان است . در حالتي‌كه كه آينه به طور تلق يا اين كه پلاستيك باشد به مرور زمان كدر خواهد شد و بها ارزاني دارااست . در صورتيكه كه آينه و شمعدان به طور كريستال برش دار و سنگين وزن باشد آسيب پذير خواهد بود و بها متعددي خواهد داشت . البته درهرصورت آينه و شمعدان كريستال زيباست و صرفا مقداري نياز به حفظ دارااست .

آينه و شمعدان هاي چيني
آينه و شمعدان هاي چيني هم نظير كريستال آسيب پذير مي باشند و بها بالايي دارا هستند ولي زيبايي چشمگيري دارا‌هستند .

آينه و شمعدان هاي برنز
آينه و شمعدان هاي برنز معمولا رنگ تيره , وزن فراوان و ماندگاري بالا دارا‌هستند و به خاطر تيره بودنشان ديگر نيازي به آبكاري و . . . ندارند .

آينه و شمعدان هاي نقره
آينه و شمعدان هاي نقره بجهت آن كه نظير طلا جواهرات از روي وزن شان به ارزش روز محاسبه مي گردند و هنگام فروش دارنده بها و ارزش مي‌باشند , پرطرفدار مي باشند . ظمنا از آن جايي كه نقره هاي ديرين بها و قيمت بيش تري دارا‌هستند , اشخاصي كه دوست دارا‌هستند آينه و شمعدان شان را تحت عنوان به جا مانده خانوادگي ميان نسل شان باقي بگذارند به خريد نقره رغبت دارا هستند . شايسته ترين گونه آينه و شمعدان نقره آن هايي مي باشند كه در موقعيت معمولي مقداري تيره ميباشند و بارنگ تيره آبكاري گرديده اند . چون نقره هاي سپيد در اثر مرور زمان تيره شده و نياز به آبكاري دارا‌هستند . اشخاصي كه در تهران معاش مي نمايند بايستي بدانند كه شايسته ترين مكان براي خريد ظروف و آينه شمعدان نقره بازار بزرگ تهران است .
مدلي را تعيين فرمائيد كه مقداري تيره است و بارنگ تيره آبكاري شده چون نقره هاي سپيد در اثر مرور زمان تيره شده و نياز به آبكاري دارا‌هستند .
نقره دارنده عيار بين‌المللي بوده و يكي‌از نشانه‌هاي نقره بودن جنس مورد پسند شما , حك بودن عدد ۹۲۵ بر روي آن است . يادتان باشد كه حتما از فروشگاه‌هاي دارنده پروانه‌ اتحاديه طلا جواهرات و نقره خريد كرده و از ثبت عدد ۹۲۵ و نام كارخانه‌ آفريننده بر روي جنس نقره اطمينان حاصل نماييد و فاكتور فراموشتان نشود .

شمعدان ها يك سري نوعند؟
شمعدان ها طرح هاي مختلفي دارا‌هستند .

خدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.