خريد آينه و شمعدان سفره عقد



اين يك ترسيم كهن است كه راز سفره عقد آينه و شمعدان ميگذارند و بعد از آن همين آينه به منزل عروس منتقل مي شود . درواقع اين ترسيم به وقتي گشوده ميگردد كه دختر و پسر پيشين از عروسي و تا پاي سفره عقد به هيچ عنوان همديگر را نمي‌ديدند . عقيده بزرگ‌ترها اين بود كه داماد بايستي براي نخستين دفعه , ورود عروس را از باطن آينه ببيند تا اوليه چهره‌اي كه داماد در آينه مي‌بيند صورت همسر آينده‌اش باشد .

مدآنلاين : سنت قرار دادن آينه و شمعدان در سفره عقد به زمان زرتشت گشوده ميگردد و قدمتي زياد ديرينه دارااست . قديميها اعتقادوباور داشتند كه گذاشتن آينه بر راز سفره عقد شگون دارااست و هرچه آيينه بزرگتر باشد شانس عروس نيز بلندتر خواهد بود . اما اين ايام كه خانهها علي الخصوص منزل زوج جواني كه قرار است اخيرا معاش مشتركشان را آغاز نمايند , كوچك است خريد آينه و شمعدان بزرگ آنقدرها منطقي نيست و به‌تدريج كه هيجان اول اين خريد از بين مي‌رود , آينه و شمعدان به يكي وسايل دست و پا گير خانه تبديل ميگردد و در خيلي از موردها رمز از انباري در ميآورد . با اين وجود چنانچه تصميم داريد براي مراسم عقدتان آينه و شمعدان بخريد و فوت رشته خريد را نميدانيد , با ما همراه باشيد .

چرا بايستي آينه و شمعدان بخريم ؟
بايدي در عمل نيست , اين يك ترسيم ديرين است كه رمز سفره عقد آينه و شمعدان مي گذارند و سپس همين آينه به منزل عروس انتقال مي يابد . درواقع اين ترسيم به هنگامي گشوده ميگردد كه دختر و پسر پيشين از عروسي و تا پاي سفره عقد به هيچ عنوان همديگر را نميديدند . عقيده بزرگترها اين بود كه داماد بايستي براي نخستين بار , ورود عروس را از داخل آينه ببيند تا اوليه چهره اي كه داماد در آينه ميبيند صورت همسر آيندهاش باشد .
به متن وب سايت نوعروس , شمعدانهايي نيز كه در دو طرف آينه قرار مي‌گيرند , آرم فرزنداني مي باشند كه در آتي در معاش عروس و داماد متولد ميگردند و قرار است در روز ها پيري از آن ها محافظت نمايند . شمعدان نشانه پايداري و نور و روشنايي و گرما در كانون خانواده نيز است .
هرچند ترسيم و فلسفه وجود آينه و شمعدان بر راز سفره عقد فراوان قشنگ و معنادار است البته در صورتي‌كه مي خواهيد صرفهجويي نمائيد , خانهتان كوچك است و جاي كافي ندارد , به هيچ عنوان از آينه و شمعدان خوشتان نمي آيد و . . . با خيال و خاطر راحت از كنار اين خريد كه كمهزينه نيز نيست , بگذريد .


از نقره تا سفال
در بازار آينه و شمعدانهاي فراواني با جنسهاي متعدد موجود است ; از نقره بگيريد تا چوب و سفال . ولي آينه و شمعدانهاي برنج , سياه خودكار , پيوتر , آلومينيوم , پي او سي , روكش نقره , پلي استر , زينگ ( آلياژي از آلومينيوم و روي ) و . . . نيز ميباشد كه به مقدار كافي محبوبيت دارا هستند . اين آينه و شمعدانها معمولا ساخت آلمان , اسلووني و محاسبه مي باشند . آينه و شمعدانهاي سفالي نيز اخيرا مد شدهاند و مورد استقبال عروس خانمهاي امروزي قرار گرفتهاند . ولي آينه و شمعدان نقره نيز طرف داران متعددي داراست زيرا نيز زيباست و نيز نوعي سرمايهگذاري هوشمندانه . ولي آينه و شمعدانهاي اهل ايران نيز در بازار كم نيست و شما به راحتي مي توانيد جور مد نظر خويش را با طرحهاي برنز , شمش , مفتول , لوله اي , كريستال , ورقي و . . . پيدا فرماييد .
آينه و شمعدانهاي طرح چوب معمولا در رنگ فندقي جانور مي باشند و در شرايطي كه با دكورا سيون منزلتان مدل باشند فراوان خوشگل و بي آلايش خواهند بود .
آينه و شمعدانهاي كريستالي عموما ماندگاري طولانياي ندارند و قابليت باخت و لبپر شدن آن ها مضاعف است . آينه و شمعدان كريستال برشدار نيز زياد سنگين وزن و آسيب پذير بوده و متعددي گران است .
آينه و شمعدانهاي چيني نيز بهويژه گونه هاي پرنقش و نگار آن فراوان چشمنوازند البته در عين درحال حاضر خيلي آسيب پذير و گران .
آينه و شمعدانهاي برنز هم معمولا رنگ تيره , وزن دوچندان و ماندگاري بالا دارا‌هستند و به خاطر تيرهبودنشان ديگر نيازي به آبكاري و . . . ندارند .
آينه و شمعدانهاي نقره به دليل آن كه نظير طلا جواهرات از روي وزنشان به ارزش روز محاسبه مي‌شوند و هنگام فروش دارنده بها و ارزش مي باشند , پرطرفدار مي‌باشند . اين آتي و شمعدانها معمولا نسل به نسل در خانواده محافظت مي گردند زيرا ماندگاريشان نيز فراتر است .
خدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.