كدام تزويج با استمرار تر است سنتي يا مدرن؟



اين‌كه ازدواج را به دو جور سنتي و غيرسنتي تقسيم كنيم و ازدواج عاشقانه و سعادت را كنار ازدواج غيرسنتي قرار دهيم كار فراوان غيرمنصفانه اي است .
خوشبختي با تزويج سنتي يا مدرن
ازدواج را شايد بتوان مهم‌ترين سطح زندگي هر دختر و پسري قلمداد كرد , اين پديده اجتماعي از جنبه هاي مختلف قابل تحقيق است . بايد اعلام كرد در هرجامعه اي روابط افراد تأثير زيادي در ازدواج دارد و همچنين وصلت هايي كه درهرجامعه صورت مي گيرد , نشانگر حقيقت مو جود درآن جامعه است .
ازدواج درگذشته به صورت سنتي بين افراد برقرار مي شد و درآن خانواده شخص پس ازانتخاب دختري كه او را مناسب خانواده و پسر خود مي ديدند , پس از خواستگاري او‌را به عقد ازدواج پسر خود درمي آوردند .
دراين ازدواج ها دختر و پسر شناختي ازهم نداشته و تا قبل از ازدواج از خصوصيات و رفتارهاي دروني و شخصي فرد موردنظرشان بي خبر بودند . با گذشت زمان و ارتباط با كشورهاي اروپايي و . . . نوع ديگري از ازدواج كه از آن به ازدواج مدرن يادمي شود , در جامعه ما سايه انداخت . دراين نوع ازدواج ها كه بيشتر درميان كشورهاي غربي به هم پيوسته است و مطابق با فرهنگ و سنت هاي اين مدل كشورها است , دختر و پسر پس از آشنايي و صلح با يكديگر مدتي دركنار هم زندگي كرده و يا به صلح و آشتي و برقراري رابطه اي عاطفي مي پردازند و درصورت وجود هماهنگي و رضايت دربين آن ها اقدام به ازدواج ميكنند .
اين‌كه در زندگي افكار مثبتي داشته باشيم يك مهارت فردي است . بعضي از بشر ها آنقدر هنرمند مي باشند كه از هر برخوردي و هر رفتاري ميتوانند برداشت مثبتي داشته باشند . در صورتي‌كه شما به واقع از رفتارهاي صادقانه و بي غل و غش همسرتان برداشت هاي مثبت داشته باشيد آيا به چيزي غير از دوست داشتن و عشق و علاقه مي رسيد؟ پس با خودتان تمرين فرمائيد تا به مهارت مثبت انديشي دست پيدا فرماييد .

شايد اين روز ها خيلي از والدين اين جمله را از فرزندانشان بشنوند كه من تنها با كسي ازدواج مي‌كنم كه دوستش داشته باشم . من به عشق پس از تزويج يقين ندارم . با تزويج سنتي سعادت ممكن نيست . و . . . . .

تقسيم بندي وصلت به سنتي و مدرن درست نيست
صحت دارد كه عصر و زمان تغيير كرده البته آيا واقعا روشن بختي با ازدواج سنتي امكان پذير نيست؟ آيا عشق و ازدواج مدرن ملاكي براي بهروزي و پايايي زندگي مشترك هستند؟ در اين يادداشت اين موضوعات را مورد بررسي قرار خواهيم داد .
تازگي ها مردم و به ويژه جوانان تزويج را به دو مدل تقسيم مي كنند . ازدواج سنتي و وصلت غيرسنتي . اين مدل بندي با مفاهيمي عرفي به هم پيوند خورده اند . اين جور بندي مفاهيمي نظير عشق , دوست داشتن و به روزي را در رديف ازدواج غيرسنتي قرار مي دهند در حالي كه در پسِ واژه ازدواج سنتي و خانوادگي , اجبار و اجبار و بي محبتي و سردي عاطفي به ذهن افراد خطور مي‌نمايد . در حالي كه هيچ سندي براي صحت اين گزاره ها نيست . اين عبارات به چه شكل بدين مفاهيم چسبيده اند؟ كدام دسته از اين ازدواج ها قادر است ضامن بهروزي افراد باشد؟ كدام شيوه است و كدام بي راه؟ عشق گذشته از وصلت يا بعداز آن؟

اينكه خيلي از مردم تصور مي كنندخوشبختي و سعادتمندي در زندگي مشترك مبتني بر عشق قبل از تزويج است , صرفا يك تصور عرفي صرف است . همان طور كه خلاف اين عقيده هم هيچ سندي ندارد و هيچ حكمي را در اين باره ثابت نميكند . در بنا شده در درباره هيچ كدام از اين دو دسته ازدواج نمي‌توان حكم كلي و قطعي بخشيد . اما متاسفانه اين تفكرات عاميانه و عرفي باعث شده دختران در ادامه ازدواج عاشقانه باشند . در واقع تصميم بر مبناي اين تصور است كه موجب بالا رفتن سن ازدواج شده است .
خدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.