يك نامزدي شادي بخش داشته باشيد !


يكي اموري كه در معاش مشترك نقش حساسي دارااست , « دوران نامزدي » است . در صورتي‌كه با اين دوران , با نازكي و ماهرانه برخورد شود و به وظيفه هاي اختصاصي آن فعاليت شود , مي‌تواند در بالندگي و پرباري و استحكام دوران هاي بعدي , تأثيرعميقي داشته باشد .
صحبت عاميانه اي بين مردمان مي باشد كه مي گويد : « يك روز دوران نامزدي , خوبتر از 1 سال دوران بعداز عروسي است!» اين حرف , هرچند مبالغه آميز است , البته حقيقت مهمي را ميگويد ; حقيقتا دوران نامزدي از جهاتي كليدي خيس و شيرين خيس و لبريز بارتر و شادي بخش خيس و آفريننده خيس از دوران بعد از عروسي است و مي توان در‌اين دوران , مبنا و اساس هاي معاش آتي را سازه ارگان .
خواسته ما از « دوران نامزدي » , مسافت ي بين عقد و عروسي است . يعني عقد انجام شده باشد و يا اين كه چنانچه طرفين براي عقد دايم آمادگي ندارند و ميخواهند در زمان و مناسبتي خاص و با برپايي پاي كوبي , عقد نمايند , ميتوانند عقد موقت بخوانند تا زمان عقد دايم فرا برسد . عقد موقت , ضابطه و موقعيت مخصوصي دارااست كه مي بايست رعايت شود و يك كدام از حالت آن اين است كه : حتما بايستي با اذن ي بابا دختر باشد ( مثل عقد دايم ) .

وظيفه هاي دختر و پسر درين دوران

۱ - ارتقا آشنايي نسبت به يكديگر , براي تفاهم بيشتر
اگر چه دختر و پسر , در تراز ي تعيين , بايستي آشنايي كافي نسبت به نيز پيدا كرده باشند البته افزون بر آن آشنايي , بايستي در دوران نامزدي , شناخت ملموس خيس و محسوس خيس و بيشتري از يكديگر پيدا نمايند و با روحيات و اخلاق و رفتار و بينش هاي نيز بيشتر آشنا شوند . در حقيقت , اين شناخت و آشنايي در دوران نامزدي , مكمل ي آشنايي تراز ي گزينشي است , بعد از آن در پرتو اين شناخت نزديك و بدون نقص , خويش را براي تفاهم و سازش در معاش مشترك , مهيا مي نمايند . آن آشنايي , براي«انتخاب » بود و اين آشنايي , براي « تفاهم و سازگاري» .

۲ - تصحيح وتربيت
در شرايطي‌كه كسي صفت و خصوصيتي را در نامزدش مشاهده نمايد كه مورد پسندش نباشد و بخواهد آن را برطرف و يا اين كه تصحيح نمايد , يا اين كه صفت و حالتي را در وي توليد نمايد , شايسته ترين دوران براي اين « تصحيح و تغيير تحول و تربيت » , دوران نامزدي است . زيرا هنوز روابطشان معمولي نشده و نسبت به نيز احترام و محبت خاصي قائلند . در سود پذيرششان از همديگر بيشتر است و مسئله ي دگرگون سازي و تغيير‌و تحول و تصحيح , مساعدتر . ( ولي نبايد از ياد پيروزي كه نمي‌توان شخصي را كه سال‌ها به شيوه و عادت خاصي خو گرفته , اصولا و به صورت كلي تغيير تحول اعطا كرد و متحول كرد ; براين اساس , خواسته تصحيح و تغيير تحول در اصول بنيادين شخص نيست )

حتما بخوانيد : وجود محبت و صميميت در خانواده


۳ - ارتقا محبت
از شرط هاي حساس بهروزي در معاش زناشويي , « محبت » است و مورد ي آن بايستي قبلي از عقد آماده شده باشد . ولي دوران نامزدي , شايسته ترين مجال براي ارتقا و تحكيم محبت است . اخلاق و گفتار و تمام اعمال نامزدها , در ارتقا محبت و يا اين كه كاهش آن , مؤثر است .
به اين ترتيب , دختر و پسر بايستي تماما مواظب اعمال خويش باشند و از هر كار نيكو اي كه منجر ارتقاء محبت ميگردد , كوتاهي نكنند و از كارهايي كه موجب دلسردي و كاهش محبت مي گردد , اجتناب نمايند .

۴ - قيمت دادن به احساسات و عاطفه ها يكديگر
نامزدها بايستي مواظب عاطفه ها و احساسات يكديگرباشند و به آن قيمت و پاسخ دلخواه دهند . بعضا از نامزدها , به عاطفه ها و احساسات لطيف نامزدشان , بهاي ضروري را نمي دهند و به وي «بي اعتنايي» مي نمايند و خيال و خاطر مي نمايند اين كارشان سبب ساز عزيزتر شدنشان مي شود! هم اكنون آنكه تماما برعكس است و چنين رفتاري سبب جريحه دار شدن عاطفه ها نامزدشان ميشود و در فيض دشمني ي اورا به دل ميگيرد و شايد لطمه هاي سنگيني به معاش شان بزند .
خاطرات دوران نامزدي معمولا تا انتها قدمت در ذهن ميماند و در معاش آتي تأثير دارااست .

خدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.