نگراني عروس خانم ها از اين مشكلات

جشن عروسي , مراسم عروسي , اشتباهات در نوعروس‌ها , معاش مشترك , پيش از وصلت , خانواده همسر

خيره كننده نيست درصورتي كه روزهاي گذشته از جشن و پايكوبي عروسي و اوليه روزهاي داخل شدن به منزل مشترك , پرتنش‌ترين لحظات معاش شما باشد . شمايي كه در همين يك سري روز , با دنياي مجردي و منزل پدري خداحافظي كرده‌ايد و وارد چرخه ارتباط ها و مسئوليت‌هايي شده‌ايد كه گهگاه نگران‌كننده به لحاظ مي‌رسند . ولي نگران پيچيدگي اين ايام نباشيد! كافي است يك نفس عميق بكشيد و يك‌بار اتفاقاتي كه تا به امروز افتاده و آنچه توقع چهره دادنش را داريد را مرور فرمائيد . در حالتي كه در دست گرفتن ذهن‌تان را به دست بياوريد , ديگر كنار وارد شدن با انتظارات سنتي خانواده‌ها و راضي كردن روياهاي امروزي خودتان عمل پيچيده‌اي نيست .
اينقدر اضطراب نداشته باشيد
مدت‌هاست كه براي صحيح برگزار شدن مراسم عروسي نقشه مي كشيد و هر روز كه آپديت جشن و پاي كوبي نزديك‌تر ميشويد , خوف از اتفاق‌هاي ناخوانده اضطراب‌تان را بيشتر ميكند . خويش را سرزنش نكنيد . يه خرده نگراني , جزو جدا نشدني اين روزهاست . شما چشم به راه برگزار شدن يك كدام از مهم ترين مراسم‌ زندگي‌تان ميباشيد و ارگانيك است كه اشتياق‌تان گهگاه با دلشوره همراه شود . ولي مي بايست مراقب باشيد كه گرفتار «خطاهاي شناختي» نشويد . يكي رايج‌ترين اين ايرادات در نوعروس‌ها , ذهن‌خواني است .

يعني دايم به‌اين تصور كنيد كه بقيه افراد درمورد شما و مراسم‌تان چه فكري مي نمايند . از سوي ديگر , در حالتي‌كه شخصي كمالگرا باشيد , مي خواهيد مراسم به شايسته ترين صورت اجرا شود و هر اختلال ساده‌اي شما‌را به‌شدت مضطرب ميكند . بپذيريد و يقين نماييد كليه چيز عالي پيش خواهد رفت و براي اطمينان بيشتر , بعضي از امور را به اشخاص با سابقه و افرادي كه وضعيت مشابهي را تجربه كرده‌اند , بسپاريد . همگي هندوانه‌ها را با يكپارچه برنداريد , چراكه خستگي و خوف از ناتواني , شمارا نگران‌تر خواهد كرد . به خودتان بگوييد كه امشب , با وجود تمام كاستي‌هايي كه احتمال دارد داشته باشد , زيباترين شب معاش اينجانب خواهد بود و با وجود هر اتفاقي لبخند از لبانم محو نخواهد شد .
مسئوليت‌تان بيشتر نمي شود تقسيم مي شود
مقداري نگراني به دليل خداحافظي از يك سطح معاش و ورود به مرحله‌اي ديگر ارگانيك است ولي به ياد داشته باشيد معاش مشترك و تزويج قرار نيست ما‌را از كليه فعاليت‌هاي دوران مجردي به دور نمايد , صرفا بعد از قبول مسئوليتي به‌نام وصلت صورت بعضي از فعاليت‌هاي دوران مجردي يا اين كه كميت آنان مبتلا تغييراتي ميگردد . حق شما و همسرتان است كه بعداز وصلت نيز گهگاه با دوستان‌تان صرفا باشيد و با مراقبت اصول وفاداري و تعهد محدوده فردي روابط‌تان را نيز مراقبت فرمائيد . پيش از تزويج مي توانيد اين قضيه را با همسرتان بين بگذاريد و چه بسا با كلام كردن در زمينه ي آن , محدوده‌هايش را بيشتر معين فرمائيد . يادتان نرود كه وصلت به معناي ارتقا طاقت‌فرساي مسئوليت‌ها نيست , بلكه اين ارتباط , به شما قابليت و امكان تقسيم مسئوليت‌ها و به اشتراك گذاشتن نگراني‌هاي‌تان را ميدهد .

حتما بخوانيد : امداد هاي اثر گذار زن در تهيه اقتصاد خانواده

با خانواده همسرتان وارد نبرد نشويد
پيشگيري مدام خوب تر از معالجه است . از ياد نبريد كه نگاه و اعتقاد زن و مرد درباره با موضوعي به اسم «مراسم» مضاعف گوناگون است و ارگانيك است كه در زمينه مهمي زيرا «مراسم عروسي» همسرتان صرفا تصميم‌گيرنده نباشد و اطرافيانش نيز حق اظهارنظر را به خويش بدهند . باخبر باشيد كه در‌اين ايام احتمال اصطكاك بين شما فراوان است ولي قرار نيست اختلاف ذوق شمارا از مجموعه بودن بيرون نمايد . درين وضعيت در‌حالتي كه شم نماييد شما و همسرتان يك مجموعه عالي و متحد مي باشيد , تنش‌ها كمتر شده و مديريت‌شان براي شما آسان‌تر خواهد شد . اين اصل را فراموش نكنيد ; عروسي مراسمي است كه شما به طور رسمي كنار يكديگر بودن و شور ناشي از آن را با سايرافراد تقسيم ميكنيد , پس خير شعف اين روز را از خويش بگيريد و خير سايرافراد را از خنده رو بودن محروم فرمائيد .
دوست نداريد جهازتان را نمايش دهيد؟
از فاميل‌هاي خودتان گرفته تا آشنايان داماد , كليه درانتظار ديدن منزل شما مي باشند و روزهاي گذشته از عروسي , به شما براي ديدن چينش خانه‌تان سماجت مي نمايند . بعضي‌هاي‌شان مي خواهند در كابينت‌ها را بگشايند و بعضي‌ها دوست دارا‌هستند راز از گنجه لباس‌هاي‌تان دربياورند . بعضي عروس‌ها نيز ميخواهند سود زحمات خانواده‌شان را در‌اين روزهاي گراني با شوق و اشتياق به نمايش بگذارند و بعضا ديگر ولي قضيه را فردي تلقي مي كنند و ميلي به اجراي اين ترسيم سابق ندارند .

خدمات عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.